Selepas Da Capo 2008

24 10 2008

Da Capo 2008 pada Hari Jumaat lalu di Dewan Konsert Victoria. Kami menjualkan semua tiket-tiket begitu lalu kira-kira 800 penonton pergi ke Da Capo.

Da Capo ialah konsert yang terakhir dengan pembimbing pengarah muzik kami, Encik Leonard Tan. Oleh sebab itu, kami sangat sedih. Semua pemain pancaragam rasa hormat dan sangat suka Encik Tan kerana dia seperti seorang abang kami. Encik Tan yang berbakat berusia 30 tahun sahaja, tetapi dia sudah ada banyak pencapaian. Encik Tan sangat pandai dan sabar. Dia mendorong kami untuk berlatih ciptaan muzik. Oleh kerana itu kami melaksanakan sebuah konsert yang bagus sekali.

NUSWS ialah sebuah besar pancaragam. Ia ada Pancaragam ini terdiri daripada 130 pemain! Kami takut panggung akan runtuh haha.

Saya bermain alat muzik bernama tuba. Ia dari seksyen bes dalam pancaragam. Saya bermain tuba untuk 9 tahun dan saya mencintai tuba saya ♥ Dalam seksyen saya ada 8 orang pemain tuba yang lain dan seorang pemain dabal bass. Ini masa kali pertama seksyen bes ada banyak orang. Kami membeli sepucuk sekeping kad dan menuliskan mesej di dalam ia untuk Encik Tan. Kami akan merindui dia.

Belakang saya

Belakang saya dan tuba

Seksyen Bes NUSWS

Seksyen Bes NUSWS dengan Encik Tan

Selepas konsert, seksyen bes dan seksyen bariton pergi ke TCC di Boat Quay untuk kopi dan berbual-bual. Apabila kami meninggalkan tempat itu, kami sangat sedih kerana kami mesti menanti menunggu hingga bulan Disember untuk berjumpa lagi sebagai sebuah pancaragam.

Seksyen bes dan bariton di TCC

Seksyen bes dan bariton di TCC

~~~~~

Da Capo 2008 took place last Friday at Victoria Concert Hall. We sold all our tickets and so the audience was about 800 strong.

Da Capo is the last concert with our Music Director, Mr. Leonard Tan. Therefore, we are very sad. All the band members respect and like Mr. Tan very much because he is like a big brother to us. Talented Mr. Tan is only 30 years old, but he already has many achievements. Mr. Tan is very smart and patient. He motivated us to practise our music perfectly. Thus, we performed a very good concert.

NUSWS is a very big band. It has 130 players! We were afraid that the stage would collapse, haha.

I play the tuba. It is part of the bass section in band. I’ve been playing the tuba for 9 years and I love my tuba. In my section there are 8 other tuba players and a double bassist. It is the first time that the bass section has many people. We bought and wrote our messages in a card for Mr. Tan. We will miss him.

After the concert, the bass and baritone section went to TCC at Boat Quay for coffee and chat. When we had to leave, we were sad because we have to wait until December before seeing each other again as a band.


Actions

Information

2 responses

25 10 2008
cikgu

1. begitu > lalu

2. pembimbing > pengarah

3. ada banyak > memperolehi

4. Ia ada > Kumpulan/Pancaragam ini terdiri daripada

5. masa . kali

6. sepucuk > sekeping

terima kasih

25 10 2008
cikgu

Bagi gambar kedua

1. bual-bual > berbual-bual

2. menanti > menunggu because there is no waiting object. It’s the passing of time.

3. add bulan before Disember

4. (ber)jumpa

5. add (sebuah) pancaragam.

cikgu

Leave a comment